Jo Hjelle

Historieforteller og videograf

Etter å ha produsert hundrevis av små og store reportasjer for både NRK og Bergens Tidende,
har jeg fått et sikkert blikk for den gode videoen.

Fortell din historie

 Du forteller historier rundt middagsbordet hjemme eller ved kaffemaskinen på jobben.
Kanskje du ikke tenker over det, men det handler om teknikker og knep.

Vi kjenner alle en som ikke behersker historiefortelling.
Han roter seg vekk i detaljer, blir uenig med seg selv og glemmer poenget.

Fang oppmerksomheten og hold på den. Folk skal stoppe opp og høre din historie.

 

RUTINERT OG ENGASJERT: Jo Hjelle har vært videojournalist i både NRK og Bergens Tidende. I dag produserer han på oppdrag fra næringsliv og organisasjoner. (FOTO: Bjørn Erik Larsen)

RUTINERT OG ENGASJERT: Jo Hjelle har vært videojournalist i både NRK og Bergens Tidende. I dag produserer han på oppdrag fra næringsliv og organisasjoner. (FOTO: Bjørn Erik Larsen)


Sosiale medier og video

Publikum finner nye medievaner og vi må følge etter. 

Ditt budskap kan nå din målgruppe på nye måter, mer effektivt og mye billigere enn før.
Men samtidig drukner dårlig innhold i kampen om oppmerksomheten.

TV har alltid vært mediet med størst gjennomslagskraft.
Video er den mest effektive kommunikasjonsformen, om det gjøres riktig.

En Facebookvideo skal være annerledes en videoen du vil ha på ditt nettsted eller på Instagram. 
Jeg kjenner formatene og produserer videoer som fungerer.

 

Bakgrunn

Jeg har lært av de flinkeste og har i dag et både teknisk og journalistisk fundament.

Jeg gikk fra teknikken til journalistikken.
Denne kombinasjonen gir meg en unik dobbel-kompetanse.

Jeg har produsert reportasjer for radio, TV og web.
For Dagsrevyen, regional nyhetssending og magasinsendinger.

De siste årene i Bergens Tidende har jeg deltatt i utviklingen av web-TV og lært å utnytte sosiale medier.

I dag er jeg tilknyttet Universitetsbiblioteket i Bergen gjennom livsminneprosjekt og videoproduksjon.